InicioComunicaciónHi ha polítics 2.0?

Hi ha polítics 2.0?

Entrevista amb Laia Balasch, Patrícia Álvarez i Fran Coo de  BTV Notícies, per al seu reportatge que podeu veure aquí: Hi ha polítics 2.0?

Aquesta és la transcripcío del vídeo que n’han fet:
«Són els immigrants digitals dels quals es parla més aquests dies. La irrupció dels partits polítics a les xarxes socials ha marcat aquesta campanya electoral 2.0. Els candidats hi desembarquen amb més naturalitat i són conscients del potencial dels ciberactivistes. Ho analitzem amb dos experts de comunicació política, Toni Aira i Antoni Gutiérrez-Rubí.

El professor de Comunicació Política de la UOC, Toni Aira, comenta que a la política catalana s’ha produït una “americanització” dels partits ja que la majoria ha pres l’exemple dels Estats Units per aterrar a la xarxa. L’àmbit de la comunicació s’ha professionalitzat i tots han descobert que han de ser actius al web 2.0. “No és una via natural per a ells però cada vegada hi ha més exemples de bones pràctiques”, argumenta l’assessor de comunicació Antoni Gutiérrez-Rubí.

L’entrada als ateneus digitals
En aquesta campanya electoral, els candidats i els partits han fet el salt als ateneus 2.0 entenent que en aquests indrets és on la gent s’agrupa i es comunica. “Han entès que si no hi aterraven, perdrien una part de l’electorat”, explica Gutiérrez-Rubí. Aquest analista de comunicació política opina que hem de ser entusiastes amb l’activitat dels partits a Internet i cal evitar les crítiques “destructives” ja que “costa molt que la cultura 2.0 sigui assumida per les forces polítiques”.

El proper pas és fer política 2.0
Un cop digitalitzats, els partits polítics han d’aprendre a utilitzar les eines que els ofereix la xarxa. “Sovint confonen l’instrument amb la fi, creen una ‘megaweb’ i es queden bàsicament amb això”, destaca Toni Aira. L’altra qüestió és aprendre a perfilar els usos de cada instrument, per exemple, no cal estar present a totes les xarxes socials sinó se’ls pot dedicar el temps que requereixen. “No hi ha cap candidat 2.0 en aquestes eleccions”, anuncia Gutiérrez-Rubí. Per tant, està clar que els polítics estan situats al web 2.0 però encara no fan política 2.0.»

Publicado en: BTVNotícies (22.11.2010)

Otros contenidos

¿Cómo ha cambiado la forma de hacer las campañas electorales?

En todo el mundo, la comunicación política ha experimentado una transformación profunda y acelerada en las últimas décadas. La creciente personalización, así como los...

Tras 6 años de actividad, renovamos nuestra Cátedra Ideograma-UPF de Comunicación Política y Democracia

En 2018 firmamos el Convenio entre Ideograma y UPF para impulsar la Cátedra Ideograma-UPF de Comunicación Política y Democracia. Han pasado 6 años y...

Por una política aburrida y previsible

El cansancio y hastío que una parte muy relevante de la ciudadanía siente respecto a una determinada manera de ejercer la práctica política tiene...

2 COMENTARIOS

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.