InicioComunicaciónZW 405. Observatori IQ

ZW 405. Observatori IQ

http://www.iqobservatori.org

L’Observatori IQ, que permet visualitzar tres-centes estadístiques d’actualitat sobre la vida de les dones i els homes a Catalunya, és el principal projecte d’IQ.

IQ és una organització sense ànim de lucre que vol posar l’equitat de gènere al centre del debat social i polític. Per fer-ho, els impulsors introdueixen a l’agenda pública la perspectiva de gènere i el discurs feminista (re)interpretats com a elements d’innovació social.

L’activitat de l’Observatori IQ s’enfoca a realitzar una transferència de coneixement amplificant projectes que no tenen ressò i visibilitat a través d’una lectura visual i amable dels temes de gènere classificats en tretze àmbits clau (salut, cura, temps, diners, seguretat, relacions personals, entorn físic, entorn educatiu i entorn laboral, coneixement i educació) per tal que tothom pugui entendre fàcilment la seva rellevància.

Les dades que mostra el projecte provenen de fonts com l’Idescat, l’Ine, el Panel de Desigualtats de la Fundació Bofill, el Sondeig d’Opinió Política de l’ICPS i el Baròmetre dels Mitjans de Comunicació de Fundacc. A més, s’utilitzen altres estudis d’altres associacions com Dones Periodistes, Drac Màgic o Comissions Obreres de Catalunya. La visualització d’aquesta informació, realitzada de forma altruista per Aquatinta,  es presenta de forma atractiva en la web del projecte.

L’equip que impulsa l’Observatori IQ està liderat per Maria de la Fuente i format per un grup de dones amb reconeguts professionals diversos: comunicació, creació cultural, ciència política, sociologia i gestió pública.

També podeu seguir l’activitat del projecte a Facebook i Twitter.

Publicat  a: Zona Web

Otros contenidos

La banalidad del lenguaje político

El deterioro de la conversación pública y la banalidad del lenguaje político son dos graves problemas para la cultura democrática. La política ha dejado...

Las mujeres y la extrema derecha

Trump ganó pese a las mujeres. En las últimas elecciones perdió el voto femenino por 8 puntos porcentuales. Entre las menores de 30 años, la...

Obesidad intelectual

Estamos obesos. Henchidos de aparente información. Saturados —como el colesterol malo— de fakes y comiendo compulsivamente imágenes, fragmentos y efervescencias diversas con el scroll de nuestras pantallas. Digestiones...

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.