InicioComunicaciónComPolEls partits repeteixen les receptes del 28-N

Els partits repeteixen les receptes del 28-N

Entrevista amb Roger Tugas per al seu reportatge “Els partits repeteixen les receptes del 28-N”.

«Fa mig any va haver-hi un canvi a nivell nacional, però els missatges del 22-M no el reflecteixen: CiU i PP fan un discurs idèntic per repetir resultats i l’esquerra ha estat incapaç de renovar-se fins ara.
De vegades el temps sembla que passi molt de pressa i, en l’imaginari col·lectiu, el tripartit ja es percep com molt llunyà. Fa poc més de mig any CiU encarava una campanya que la retornaria a la Generalitat, els partits d’esquerres maldaven per salvar els mobles i el PP posava els fonaments cap a una anhelada victòria a les espanyoles del 2012. Per trencar amb la desafecció ciutadana, tots els discursos apuntaven un canvi d’etapa i de paradigma polític i una necessària renovació dels partits i dels seus missatges, que en el cas dels perdedors es va agreujar després del pas per les urnes. Sis mesos més tard, el 22-M -en especial a Barcelona- reprodueix amb força fiabilitat la recepta del 28-N.

En alguns casos, però, el mimetisme és més accentuat que en d’altres. Per Antoni Gutiérrez-Rubí, assessor de comunicació, «algunes forces entenen aquestes eleccions com una segona volta» i és «normal» que els partits que van sortir reforçats de la primera -CiU i PP- «vulguin repetir la fórmula de l’èxit». En realitat, el poc temps entre uns comicis i els altres provoca que el vot encara estigui força cohesionat i el record de vot, proper. A més, en el cas particular dels nacionalistes -que van accedir al Govern-, el resultat de diumenge servirà per «veure si les primeres decisions de l’executiu -i en especial les retallades socials- tenen cost electoral». (Llegir reportatge complet)

Entrevista en el Diari ARA (18.05.2011) (versió pdf)

Otros contenidos

¿Cómo ha cambiado la forma de hacer las campañas electorales?

En todo el mundo, la comunicación política ha experimentado una transformación profunda y acelerada en las últimas décadas. La creciente personalización, así como los...

Tras 6 años de actividad, renovamos nuestra Cátedra Ideograma-UPF de Comunicación Política y Democracia

En 2018 firmamos el Convenio entre Ideograma y UPF para impulsar la Cátedra Ideograma-UPF de Comunicación Política y Democracia. Han pasado 6 años y...

Por una política aburrida y previsible

El cansancio y hastío que una parte muy relevante de la ciudadanía siente respecto a una determinada manera de ejercer la práctica política tiene...

1 COMENTARIO

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.